Evan's head & Bali - Reisverslag uit Evans Head, Australië van Miranda Janssen - WaarBenJij.nu Evan's head & Bali - Reisverslag uit Evans Head, Australië van Miranda Janssen - WaarBenJij.nu

Evan's head & Bali

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

24 Januari 2013 | Australië, Evans Head

Lieve papa,

Nou er is een hoop gebeurt hier in Australie, ook een hoop toen jij er nog was en dat wil ik je nog even vertellen. Maar alles even in een notendop want teveel om op te schrijven, wordt anders wel een heeel lang verhaal.

Ik had een baantje in de surfshack hier in evan's head, ik moest kayaks verhuren, hostel schoonhouden en soms meehelpen met de surflessen. Dat was erg leuk, heb daar twee meiden ontmoet, Audrey en Diane van frankrijk en daar kan ik het erg goed mee vinden, lieve meiden! En ik heb daar mijn grote liefde Nathan ontmoet, hihi! Daar heb ik je nog over kunnen vertellen. We hebben heel veel leuke en avonturistische dingen gedaan op onze dates, zijn naar watervallen geweest en daar van de rotsen gesprongen, zijn naar Nimbin een hippietown geweest, hebben met de kayak gesurfd op de golven, haha dat was heel gaaf, dolfijnen heel dichtbij gezien. En hebben melbourne cupday gevierd aan de goldcoast, Nathan had op een paard gewed voor mij genaamd 'Green moon' en dat paard had gewonnen, dat was heel grappig!

Toen ik weer terugkwam in Australie stond Nathan mij op te wachten met als verassing een weekend aan de goldcoast, heel lief! super mooi hotel en dat weekend naar Dreamworld geweest, een attractiepark/safaripark/waterpark, daar lekker kind geweest en in het safaripark een koala vastgehouden, Nala heet ze, super lief! ze wilde niet meer uit mn armen, zo schattig! en kangaroo's gevoerd, was ook heel vet! Nog een birthday party gecrashed, was erg geinig! Een weekend vol afleiding en dat was wel lekker. Daarna ging Nathan voor 3 weken weer weg, hij werkt op zee, dus ik zat voor die 3 weken in zijn huisje. Kerst heb ik bij zijn familie gevierd, vond het heel moeilijk om ver van mama, Wendy en Tamara te zijn en ik mistte jou heel erg maar zijn familie was heel erg lief en ze hadden een heel programma, zingen, een poppenshow, charades gespeeld, cricket gespeeld en lekker veel gegeten. Hele lieve familie en zijn neeftjes en nichtjes zijn ook super schattig en kan ik heel goed mee. de kleintjes zeiden al steeds 'I love you' en noemden mij al tante, haha! Die week kwam zijn zus met de kinderen een weekje vakantie houden hier in Nathan's huis, hij woont dicht bij het strand dus moest het huis even delen maar vond ik niet erg, lekker veel afleiding en drukte en kan heel goed met zijn zus. Oud en nieuw was niet zoveel aan, eerst kwam Nathan's familie hierheen en speelden Uno, was wel leuk. Ging daarna naar de surfshack daar een borreltje gedaan en toen naar de lokale pub gegaan hier, was eigenlijk niks aan en dacht alleen maar aan jou. Wel een nieuwjaarsduik gedaan in de zee, natuurlijk niet zo koud als in NL.

Toen Nathan terug kwam hadden we een paar daagjes hier in evans, beetje gesurfd, familiebezoekjes en gedoken op Julian Rocks, was heel erg gaaf! Leopard sharks gezien, en nee pap ze lustten mn tenen niet! Gelukkig maar! Schilpadden gezien, wobbegang sharks, stonefish, nudibranch en heel veel andere gekleurde visjes, hebben alles gefilmd, Nathan is daar niet zo goed in haha dus moet alles nog even mooi monteren, hij heeft net zijn open water afgerond maar is al echt een natural onder water, toch mistte ik mijn vaste buddy Doriek wel een beetje, hihi!

10 Januari gingen we naar Bali, een super reis! erg mooi daar en de mensen zijn heel lief, wel een beetje onderdanig en werken hard voor hun geld, zo probeerde ik een meisje een beetje te helpen met de tafel afruimen en haar baas werd zowat boos op mij, ik mocht haar niks aangeven. In nederland hoor ik serveersters zo zeggen 'he, geef da bord ff' haha nee grapje, maar zou kunnen! Veel gedaan in Bali, toen we aankwamen stond Reny mij op te wachten, heel erg leuk dat ik haar daar zag, we hebben ff lekker koffie gedronken, Reny vertelde onze chauffeur wel even in het balinees om op ons te wachten. haha! En na wat tips van Reny werden Nath en ik naar ons hotel gebracht, een super deluxe hotel, deze vakantie was mijn kerstkado'tje trouwens! Ik heb Nathan sokken voor kerst gegeven;-)
Maar het hotel was net een stadje, super groot en heel veel gebouwen, wel drie zwembaden, fitnessruimtes, winkelcentra, prive strand en heel veel restaurants, we hebben niet eens het hele hotel gezien. Nathan wilde bij aankomst natuurlijk gelijk surfen, we hadden zelf surfboards mee, ik ben toen even gaan relaxen op het strand, moet ook gebeuren! we hebben heel veel gedaan in de vakantie, veel gesurfd wat echt lekker gaat, kan al schuin op de golven en heb echt een paar goeie golven gepakt, jeej! gedoken in Tulamben, 3 duiken gedaan waarvan 1 een wrakduik, dat was wel gaaf maar zicht was heel slecht, was maar 5 meter ofzo. Wel een hele grote schilpad gezien!! En voelde me zo lullig want ze hebben daar van die iele vrouwtjes die dragen je uitrusting op hun hoofd en ik boodt aan om het zelf te dragen maar dat mocht natuurlijk niet, vervolgens gooien ze er nog 1 op haar hoofd!!! twee van die tanks met uitrusting op haar hoofd, Nathan en ik stonden als debielen te kijken. En ik dacht altijd dat ik sterk was als ik twee van die tanks met mn armen tilden, haha NOT! Maar mijn hoogtepunt van de reis was de rit op de olifant, dat was zoo gaaf, net als oma is dit mijn lievelingsdier hoor pap. mocht aan het einde van de rit achter haar oren zitten en gingen in het water met haar. Was zoo gaaf. Daarvoor wezen raften, was ook super gaaf, hele mooie omgeving, leek net of ik op zo'n plek als je in BBC Earth ziet, jij had dat ook geweldig gevonden! Nog een oerang oetang vastgehouden, super schattig! net een kindje dat je vasthoudt maar dan liever. De oerang oetang was helemaal fan van Nathan, hij zag Nath en rende gelijk op hem af, hij dacht waarschijnlijk 'he nog een ranger' was super! mooie ervaringen. verder naar monkeyforest geweest, geinige apen daar joh! heb daar zo iets grappigs meegemaakt met een aap, in Bali hebben ze overal offers liggen, een klein mandje met daarin bloemetjes en wierook en blaadjes enzo, en een aap was die aan het leeghalen, aan het zoeken voor eten ofzo, dus ik denk nou dat ga ik even goedmaken, respect voor de cultuur hier he aapje! dus ik stop alles terug in het mandje en het aapje was mij aan het bekijken van ver af, komt ie aangerend, geeft me een tik op mn vingers en kijkt me heel streng aan in de ogen en doet zn mond alleen open(geen tanden) en haalt het mandje weer leeg, gooit alles er weer uit!!! hahaah nou wij moesten zo hard lachen, werd er eerst een beetje bang van dus zei zachtjes tegen Nath 'walk away, walk away' kreeg gewoon op mn donder van die aap! hilarisch! zo menselijk! Verder veel tempels bezocht, koffieplantage geweest met de chauffeur, nathan was surfen met een gids en ik wilde shoppen, maar de chaffeur nam mij mee naar een koffieplantage, nou vooruit dan maar. Daar kreeg je allemaal kleine glaasjes met verschillende koffie en thee, heb daar Luwak koffie geprobeerd, Luwak is een dier en wat hun uitpoepen dat drink je, hmm! nee was wel lekker, met veel suiker! We hadden trouwens een chauffeur elke dag voor 50 dollar en die bracht ons overal waar we heen wilden, echt super! hele aardige jongen ook, hij nam af en toe zijn vrouw en kinderen mee, voor hem was het heel leuk om voor ons te rijden omdat hij normaal gesproken alleen ritjes van het vliegveld naar hotels doet en met ons was hij de hele dag op stap en wij namen hem ook mee met sommige dingen of deden een drankje met hem, we hadden zijn familie ook meegenomen naar een vogelpark, was wel leuk! De chaffeur verdient maar iets van 5 dollar per dag dus Nath heeft hem op het einde een flinke tip van 2,5 miljoen rupia gegeven, dat is heel veel voor hem! iets van 200 dollar ofzo. hij was er erg blij mee! Goeie man! ben trouwens ook ziek geweest daar, bali belly!! vreselijk! heb er nog steeds een beetje last van maar geen buikkrampen meer gelukkig! Veel massages gehad, erg relaxed en niet duur. verder veel gegeten, gado gado geproefd maar vind die mama maakt toch het lekkerst en nasi goreng geproefd maar vind die van jou ook veel lekkerder, vind de nasi goreng nergens lekker, ben verwend met die van jou!

Heb helaas niet alle foto's want Nathan heeft de camera meegenomen naar zijn werk dus heb niet van alles een foto, maar meeste wel!

Denk dat ik alles wel een beetje heb verteld, zal nu weer wat vaker iets posten.
Wil de mensen die er nu voor me zijn in deze moeilijke tijd ook nog bedanken voor alle steun en liefde. Dankjewel!

Selamanya di hatiku papa..



Sorry mensen, kan geen foto's uploaden!!! dus foto's zijn te zien op fb!

  • 24 Januari 2013 - 07:41

    Ans Elsinga :

    Lieve Miranda
    Wat een geweldig verslag! Je vader is vast heel erg trots op jou!
    Zoals wij allemaal. Heb je oma gesproken en verteld dat je op jou
    Bali was. Zal dit verslag ook wel vertellen. Waar je ook bent in de wereld
    Ik heb het idee dat je vader met je meereist als besschermer. Maak er nog een fijne tijd
    van. Zo'n reis maak je maar eens in je leven! Je maakt wel allemaal speciale dingen mee.
    Lieffie geniet en houdt het gezond! Dikke knuffel van ons uit het koude kikkerlandje. (- 8 gr.)

  • 24 Januari 2013 - 08:50

    Koen:

    He Miran,

    Wat heb je weer een hoop meegemaakt in de tussentijd! Ben blij dat ik weer eens iets van je kan vernemen, altijd goed om te weten hoe het ermee is! Ben blij dat je ondanks deze moeilijke periode een hoop leuke dingen meemaakt en dus lekker wat afleiding hebt!

    Heb je foto's bekeken op FB en dat ziet er wel erg goed uit zeg!! Pfff lekker hoor :-). Je bent ook niet een klein beetje bruin haha..

    Geniet en hoop snel weer iets te lezen!

    Liefs en kus Koen

  • 24 Januari 2013 - 09:50

    Eliza:

    Wat een mooi en gaaf verhaal liefje! En die foto's op Facebook.. Niet normaaaal haha!! Vooral de olifant en de apen! Je ziet er geweldig uit!:) love you xxxx

  • 24 Januari 2013 - 10:12

    Lieke Van Orden:

    Hee Miran,

    Wat fijn om te lezen dat je al die mooie dingen mee maakt en dat je steun en geluk kan vinden bij je liefde. Geniet er van meissie!

    Liefs Lieke

  • 24 Januari 2013 - 12:41

    Dorieke:

    Lieverd,

    Wauwie! Wat een verhalen, super gaaf allemaal!
    Vind het fijn dat je ondanks de moeilijke periode zo veel leuke dingen meemaakt, afleiding hebt en kunt genieten.
    Ooow en dat duiken echt super gaaaaff!!
    Geniet van alles daar lieffie.

    Dikke kus <3

    Groetjes van Niek!

  • 24 Januari 2013 - 13:53

    Lars:

    Heya Miranda,

    Ik vind het super leuk om alles te lezen wat je hebt gezien, mee gemaakt en gedaan! Krijg zelf al weer reiskriebels als ik dit allemaal lees. Moest erg lachen om je stukje met de aap en z'n mandje.

    Echt super leuke foto's op je FB ;)

    Heel veel plezier en succes veder!

    Groetjes,
    Je neef

  • 24 Januari 2013 - 18:58

    Peitje:

    Hoi Miranda! Wat een prachtig verhaal aan je vader en aan ons. Mooi om dat zo in deze vorm te doen. hij zal genieten van boven en trots op je zijn! Het verdriet wordt er niet minder van maar het is wel fijn als je zelf kunt genieten en leuke dingen doet. Wat een mooie landen!. Zou zo willen komen! veel leifs van ons, piet en geralda

  • 24 Januari 2013 - 19:15

    Wendieke:

    Hey lieverd...

    Heel mooi geschreven, en idd, echt al super leuke dingen meegemaakt!! Je weet dat ik hartstikke trots op je ben, had toch wel ff een flinke brok in mn keel....
    Probeer nog ff extra veel te genieten van dat mooie land daar, voor je het weet ben je weer thuis!!
    Love you!
    xxx je zus...

  • 24 Januari 2013 - 19:17

    Romano:

    luf u tante miranda!
    En ik mis je
    En ik ben lief

    (moest ik zeggen van Romano ;-) )

    xxxx je allerliefste neefje

  • 24 Januari 2013 - 22:20

    Ginger:

    Zo fijn om te lezen dat je aan het genieten bent! Mis je wel Skippy! ❤

  • 25 Januari 2013 - 13:24

    Marlon:

    Lieve schat!

    Wat een mooi verslag, heel trots op jou!
    Kan niet wachten om jou weer te zien,
    maar ik weet dat je in goede handen bent bij Nathan!
    Snel weer skypen, dan kan jij nog meer vertellen en ik over
    wat er allemaal nog gebeurd is in Curaçao .

    Love me! X

  • 25 Januari 2013 - 19:50

    Je Aller Liefste Zus!! ;) :

    Lieve schat!!

    Pff ik schrok even toen ik zag 'Lieve papa'.. heb het er wel even moeilijk mee gehad je verhaal te lezen, maar vind het heel mooi dat je dit naar papa schrijft! Mooi en leuk geschreven!

    Ik heb natuurlijk jouw verhaal al gehoord, maar blijft leuk om ze weer te lezen!
    Dat van die aap wist ik niet... hahahah hilarisch!!

    Ik ben trots op je lieverd en ik mis je!
    Ik ben blij dat Nathan je zo verwend hihi! Je zal m nu wel missen!

    Nou succes ook met werk zoeken en kan niet wachten op je volgende verhaal en gebeurtenissen!
    Foto's zijn idd super cool!

    Ik hou van je!!

  • 25 Januari 2013 - 19:51

    Tamara:

    Hierboven was ik... Tammie hahaha..

  • 28 Januari 2013 - 10:31

    Do:

    sweet Hermione,

    wat heb je dit mooi geschreven. leuk om weer wat te kunnen lezen en mee te genieten. wat een toffe foto's! onvoorstelbaar hoe mooi de wereld is zeg en jij mag t nu allemaal mee maken! ik herkende trouwens wel wat dingen van Bali haha! Monkeyforest ben ik ook geweest, die apen zijn gek joh daar haha! eentje ging mij ook bijna aanvallen! grappig om te lezen!

    super blij voor je dat je Nathan hebt leren kennen en dat jullie zo in love zijn, het straalt er vanaf (op de foto's haha dus in t echt zal t er nog wel meer vanaf stralen ;) ) geniet, elke dag!
    love & miss you knuffies, Harry!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Evans Head

Australië

volg mijn backpack avontuur via deze site!!

Recente Reisverslagen:

14 April 2013

Brisbane to Cairns

07 Maart 2013

Sunshine Coast & Vanuatu

24 Januari 2013

Evan's head & Bali

25 Oktober 2012

Sydney
Miranda

op deze site kan ik mijn verhaal kwijt en foto's op zetten zodat de mensen die geïnteresseerd zijn kunnen zien hoe het met mij gaat!!:)

Actief sinds 12 Feb. 2009
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 12289

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 05 Juli 2009

Tenerife

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: