Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Miranda Janssen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Miranda Janssen - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

25 Oktober 2012 | Australië, Sydney


Eindelijk een berichtje vanuit het oh zo warme land down under!
waar moet ik beginnen? Bij de vlucht maar, de heenreis was heel erg goed gegaan, het gevoel wat ik had toen ik naar de douane liep was echt heel apart, normaal loop je met iemand samen en op dat moment dacht ik wel even oke nu begint het echt.. het gevoel is moeilijk te omschrijven. Toen ben ik op advies van mn vriendinnetje Eliza op zoek gegaan naar een starbucks om daar even alles te laten bezinken en zodat je gelijk een doel hebt als je door de douane heen bent, maar bij de starbucks kon je niet echt zitten dus ben ik bij een juice bar gaan zitten, een hele goeie tip Eliza;-)
had in het vliegtuig al gelijk een (zaken)man ontmoet en gezellig mee zitten kletsen, ik had trouwens lekker de ruimte, had twee stoelen voor mezelf! Tijdens mijn stop in seoul had ik een man ontmoet en die was ook super aardig, gelijk een drankje voor me gehaald en gezellig zitten kletsen, toen al veel aanspraak! In de vlucht van seoul naar sydney zat ik naast een echtpaar uit sydney en dat waren hele lieve mensen, ze hadden me al hun nummer gegeven voor mocht er iets zijn of als ik ergens niet uit kom kan ik ze bellen en kan ik altijd bij ze terecht. Super lief dus! Het land inkomen ging nog aardig soepel, ik werd naar een korte rij gestuurd waar ik mijn formulier moest laten zien waar op stond wat ik mee zou nemen in het land, die meneer keek ernaar, vroeg wat voor medicijnen ik bij me had en ik kon doorlopen.. ik was eerst verbaasd dus vroeg heel dom of ik het land in mocht en toen lachte ze mij een beetje uit en wenste mij veel plezier!

En toen stond ik ineens in sydney, whaaaa dacht ik! Het eerste wat ik zag waren palmbomen, haha dus dat was wel leuk. Toen heb ik een poging gewaagd om naar huis te bellen via een telefooncel, dat ging nog nie zo makkelijk, uiteindelijk mijn vader te pakken gekregen en die was heel blij om de primeur te hebben, hihi! Toen dacht ik, ohhjaa voor de mensen die het nog niet wisten, ik zou via couchsurfing bij een meisje slapen maar die had afgezegd tot een uur van boarding in NL, dus ik kwam aan in sydney en het eerste wat ik moest doen was dus een slaapplek zoeken, dus ik liep naar de bussen en toen riep een man van een shuttle bus mij al om in te stappen, hij vroeg waarheen? Dus ik zei weet ik niet, moet naar een hostel in de stad want heb nog geen slaapplek, toen gingen er een paar mensen lachen en sommige keken van oeh moet je dat nog regelen? Haha nouja dus ik met busje naar de stad, rit ernaar toe was niet zo interessant. Ik werd afgezet bij de eerste beste hostel(dus ook de duurste) en had geluk want er was nog 1 plekje voor 1 nacht een kamer met 8 personen, (36 dollar per nacht!!)
de eerste dag was een beetje wennen want ik kende de stad niet, geen mensen en was best wel jetlagged, ben toch de stad gaan verkennen maar was eigenlijk te moe om het allemaal te waarderen, toen ben ik ff gaan slapen en werd om 20.00 wakker en er sliep een meisje op mijn kamer Kathi van oostenrijk en zij was al heel erg relaxed en vroeg mij gelijk mee naar t strand enzo, maar omdat ik dus pas om 20.00 wakker werd was zij alweer terug, haha. We hebben toen een drankje gedaan in de hostelbar beneden met nog meer mensen van het hostel waaronder ook een jongen van onze kamer Matt uit Engeland. Dat was heel erg gezellig maar gingen redelijk vroeg slapen want de volgende dag zouden Kathi, Matt en ik naar Manly gaan en daar een goeie wandeling van 4 uur maken! Matt moest uiteindelijk werken dus ging niet mee en ben ik alleen met Kathi gegaan. Voordat we gingen wandelen moest ik nog een ander hostel zoeken en weer had ik geluk en kon ik terecht op een kamer met 5 andere meiden.

De wandeling was echt super, Kathi had de pas er goed in en ik sjokte er achteraan, haha. Nee het ging echt lekker, paar mooie foto’s gemaakt en paar diertjes gezien. Heeel veel leguanen, grote en kleintjes, papagaaien, gekke vogels en ander soort papagaaien, Kathi had een slang gezien wat ze niet wilde zien en ik wilde juist heel graag een slang zien maar hij was alweer weggekronkeld toen ik kwam kijken, balen!!! We hebben ongeveer 3,5 uur over gedaan met pauzes dus we waren echt goed bezig.. we liepen ook af en toe langs huizen, nou niet normaal, echt asociaal hoe sommige mensen wonen(zal er wel een foto bij doen) na een intensieve wandeling teruggegaan met de veerboot en lekker gegeten bij the opera house, het bekende gebouw van Sydney en daarna lekker naar bedje. Je kan hier trouwens niet verdwalen want je hebt vanaf mijn hostel 1 lange weg richting de haven die trouwens erg mooi is en als je 1 straat opschuift loopt die weg ook naar de haven en langs die wegen zitten zeg maar alle winkels, zo zijn er dus iets van 5 wegen. Snappie?

Ik zit hier trouwens mijn verhaal te typen in mijn hostel waar je de keuken hebt en banken en televisie maar er staan me ineens toch een partij knappe jongens in de keuken, hihi!

Oke verder met mijn verhaal, toen heb ik zaterdagochtend met Kathi ontbeten bij de haven, het was haar laatste ochtend en heb haar toen uitgezwaaid want zij ging naar Melbourne en toen ben ik met Matt naar Bondi Beach geweest! Super vet, ik weet niet of jullie dat programma bondi rescue kennen? Maar het zag er echt uit zoals op televisie, haha! Naar het surfen kijken was ook super gaaf, kan niet wachten om ook te gaan surfen! Ben vandaag alleen naar de botanische tuinen geweest, heel erg mooi! En zit nu dus in het hostel mijn verhaal te typen, ik ga vanavond naar Byron Bay en kom daar dan morgenochtend aan en ga dan gelijk naar mijn baantje in evans head. Zin in!
Het slapen hier gaat prima, de hostels zijn schoon en andere backpackers zijn allemaal super aardig. Heb alleen vannacht niet echt goed geslapen want om 03.00 begon het hele stapelbed te schudden(ik slaap boven) en had het meisje onder mij dus een jongen aan de haak geslagen ofzo met stappen.. vreselijk! Heb mijn muziek maar ingedaan want stil waren ze niet! Echt het ergste wat ik ooit heb meegemaakt kan ik wel zeggen, mafkezen!

Nou het is nog best wel een lang verhaal geworden, hihi! Wil jullie ook allemaal nog bedanken voor alle berichtjes en likes op facebook, leuk om te weten dat er zoveel mensen aan me denken..
Ik wil ook weten hoe het in nederland(of curacao) gaat dus laat maar horen!
Cheers,
Miranda

  • 25 Oktober 2012 - 08:09

    Koen:

    He Aussie,

    Wauw dat klinkt goed zeg! Je avontuur begon ook echt als een avontuur, zo zonder slaapplek! Toch gaaf hoor! Ben blij dat je al lekker contacten heb gelegt, al twijfelde ik daar niet aan hoor :-).

    Je maakt me ook erg gelukkig door te melden dat je toch wilt gaan surfen! You don't regret it!

    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs en kus Koen

    Ps. laat je die jongens een beetje heel! ;-)

  • 25 Oktober 2012 - 08:53

    Mam:

    Lieve schat,
    Geweldig om je verhaal te lezen, je hebt nu al veel meegemaakt en gezien kan je na gaan over een paar maanden!
    Mooie fot's ook ik geniet er van.
    Dikke kus en knuffels xxxxxxxxxx
    Weekend weer skypen!!!

  • 25 Oktober 2012 - 09:53

    Dominique:

    SWEET HERMIONE,

    wat een te gek eerste verhaal! klinkt helemaal geweldig!!
    al lekker mensen ontmoet dus :D gaat helemaal goed komen met jou daar!
    wat een (stapelbed) verhaal, worst nightmare hahaha! ook dat soort dingen maak je mee haha!
    leuk voor later ;) je moet me nog even je skype-naam geven ! kan ik je toevoegen moppie!

    GENIET ERVAN SCHAT!
    dikkeeeeee knuffel vanuit kikkerlandje!

  • 25 Oktober 2012 - 09:53

    Sharina:

    He meis!

    Stel je even voor dat ik nu gewoon saai in een hoorcollege jouw verhaal aan het lezen ben en jouw foto's aan het bekijken ben! Dan word ik toch wel een beetje jaloers hoor! Ik moest wel een beetje lachen om wat je allemaal schrijft, echt Miranda! Haha ik ga je volgen en ik wens je een onwijs gave tijd! Ik hoop dat alles verloopt, waar je op hebt gehoopt! Wauw dat rijmt!

    Have fun!

    xx Sharina

  • 25 Oktober 2012 - 10:01

    Pap:

    Hee smurf,
    Leuk verhaal. Best wel spannend allemaal. Leuke fotoos.
    Haha pas een paar dagen weg en het is al een groot avontuur.
    Ik hoor wel wanneer je wilt skypen.
    Dikke kus, pap.

  • 25 Oktober 2012 - 10:13

    Lieke:

    MIRAAAAN, wat een leuke reis! En wat schrijf je het allemaal leuk op, haha. Het is net of ik het zelf helemaal meemaak. Superleuk en supereng ook wel ergens. Zo alleen en maar op pad naar een hostel ergens. Lef heb je! Geniet ervan, ik ga alles lezen hoor! XXXX

  • 25 Oktober 2012 - 10:26

    Eliza:

    Hahaha meteen 'cheers' ook! Heel goed!! Noem je iedereen ook al Mate?;)
    Als ik jou was zou ik een goede gastoeter kopen voor de volgende keer dat het stapelbed gaat schudden hihi!!
    Wat gaat dat goed allemaal daar met jou! Wisten we ook wel natuurlijk:)
    Lekker verder genieten van alle leuke dingen! Love you xxxxx

  • 25 Oktober 2012 - 11:44

    Ginger:

    Schattie! Wat ben ik toch een klein beetje heel erg jaloers op jou! Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! De GTST-update heb je inmiddels al gehad! Thank God voor Whatsapp! Ik spreek je snel weer mop! Pas goed op jezelf! ❤

  • 25 Oktober 2012 - 11:59

    Tammie:

    Scheeet!!
    Wat een leuk verhaaltje!! Ik wist alles natuurlijk al ;) ma toch nog leuk om te lezen!!
    Mooie foto's ook!..
    Ik ben heeel benieuwd hoe je het verder in Evan's Head hebt!! Met je nieuwe baantje!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal :)

    KUSSS <3
    Love youuu

    ps leuk geschreven ook :)

  • 25 Oktober 2012 - 12:02

    Tammie Nog Een Keer:

    Ow ja, en ik ben stront jaaaallooeeerrrsss!! ;)
    Geniet ervan meis!! Je hebt hier zo lang naar uitgekeken!!
    ENJOY!! :)

  • 25 Oktober 2012 - 12:21

    Zussie:

    Hey lieverd!!!!!

    Wat een ontzettend leuk verhaal om te lezen!! Erg leuk geschreven, alsof we het samen met je meemaken ;-)
    Maar wat a nightmare!!! Was zeker de laatste x dat je bovenin een stapelbed lag :D hahaha!!!
    Mooie foto's gemaakt hoor, vooral die in het vliegtuig, en van die wandeling.... En dan zie ik je zo staan bij the Opera House.... Nou, dan moet ik wel ff slikken hoor ;-) Zo trots op mn zusje!!! Staat ze daar in dr uppie in AUSTRALIE!!!!! hihi...

    Ik ga van het weekend met mama aan de slag met mn BB, zodat ze ook whatsapp heeft!!! Hopelijk gaat het lukken en kunnen jullie ook lekker whatsappen ;-)

    Meis, ik kijk nu al uit naar de volgende foto's.... Hopelijk idd met meer dieren!!
    Love u en dikke kus van Romano natuurlijk!!

    Kus XxxxxxX

  • 25 Oktober 2012 - 17:56

    Jildau:

    Hahahahaha zo grappig om te lezen, ik heb PRECIES hetzelfde meegemaakt toen ik in Sydney in een hostel sliep! Ik sliep met een vriendinnetje op een 4pers meiden kamer, en we deelden de kamer met 2 Engelse nichtjes. Maar die Engelsen zijn wild joh! (Wees gewaarschuwd :P) Want eentje had dus ook een kerel aan de haak geslagen, en de hele nacht heeft het bed geschud! Die waren ook flink tekeer hahah. En op het moment zelf denk je echt neeeeeeeeeee! Maar later is het wel lachen :P

    Maar veel plezier nog daar! Byron Bay is super gaaf :D

    xxx Jildau

  • 25 Oktober 2012 - 18:13

    Melissa:

    Heee lieverd!!

    Haha wat een grappig verhaal! Klinkt allemaal super leuk!
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt :)
    Mooie foto's ook!
    Hier gaat alles z'n gangetje, erg saai vergeleken bij jou haha :P
    Nou ik ben benieuwd naar je volgende verhalen/foto's ;)
    Enjoy!!

    Kussss

  • 26 Oktober 2012 - 09:25

    Ans Elsiinga:

    Hallo miranda
    We zijn op facebook nog geen vrienden maar leef wel mee met je reis.
    Het is leuk om met jou mee te reizen. Is alsof ik zelf met rugzak met je verloop.
    Geniet maar van je reis, dan doen wij hier in europa het ook! Dank je voor jouw verslag en gezondheid
    Ik kijk uit naar het volgende. Succes!!!! Ans Elsinga

  • 26 Oktober 2012 - 16:04

    Opa En Oma:

    Hallo schat blij dat je zo goed aan gekomen bent dat is in het begin toch een beetje eng,maar je hebt de eerste fase doorstaan,want je voel je eigen als een kat in een vreemd pakhuis.
    Je hebt al gauw wat mooie dingen gezien dat is wel fijn en je bent pas begonnen dus dat belooft nog wat.
    Verder wensen we je veel plezier en leven we met je mee .
    Liefs en kusjes Oma en Opa PS wees voorzichtig.

  • 28 Oktober 2012 - 14:45

    Paula Bouwhuis:

    hey lieverd
    je avontuur begon goed !! mooie foto's
    en ik heb genoten van je reisverslag, nog heel veel plezier met je avontuur en let goed op je zelf.

    adoe zeg ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    dikke kus van je aller leukste/liefste tante

  • 29 Oktober 2012 - 14:33

    Jantine:

    Hee Miranda!

    Wat een geweldig verhaal, ben elke keer super nieuwschierig naar je, die foto's dan zo mooi!
    Geniet ervan ennuh ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes Jantine

  • 02 November 2012 - 17:59

    Vaatje:

    Hey Kaatje, geweldig dat het je zo goed gaat. Maar dat wist ik natuurlijk wel. Geniet er maar lekker van...voor je het weet weet ben je al weer terug. En ben inderdaad benieuwd naar je volgende verhaal.

    Dikke kus Vaatje

  • 03 November 2012 - 16:32

    Selma:

    Hee Mirannn..

    Super leuk om je reisverslag te mogen lezen! Hoelang blijf je daar?

    Ik wens je heeeel veel plezier en dat je maar veel mooie dingen mag meemaken! Ga jou zeker volgen!

    Geniet er van meis! xxxxx Selma

  • 06 November 2012 - 12:23

    Piet En Geralda:

    Hio! Wat een prachtig eerste verhaal. Dat wordt een geweldig avontuur. Mooie plaatjes ook. Succes met je baantje, geeft wat zekerheid in elk geval en weer nieuwe contacten. Nu maar vet genieten verder! Bye.

  • 06 November 2012 - 13:38

    Ans Mussche/ Ellis Hasselaar:

    Heey Muts,

    Hoe gaat tie? Wat maak je veel mee in zo`n korte tijd. In één woord....SUPERGAAF!!!! Geniet van alles wat op je pad komt.

    Groetjes van Ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

volg mijn backpack avontuur via deze site!!

Recente Reisverslagen:

14 April 2013

Brisbane to Cairns

07 Maart 2013

Sunshine Coast & Vanuatu

24 Januari 2013

Evan's head & Bali

25 Oktober 2012

Sydney
Miranda

op deze site kan ik mijn verhaal kwijt en foto's op zetten zodat de mensen die geïnteresseerd zijn kunnen zien hoe het met mij gaat!!:)

Actief sinds 12 Feb. 2009
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 12287

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 05 Juli 2009

Tenerife

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: